a kalauz ma ledobott

avagy hogyan zúzzunk pozdorjalemezt pozdorjává?

blogoszférák zenéje

morzsák barcelonából

blogkiméra

utolsókból elsők

naptár (Gergely)

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

lovasság

járvány

A piros pöttyös az igazi

" és azt gondolta, hogy féllábú,
mint ő maga "

2007.06.06. 05:04 proteus

A lepkék és a fény

Itt a nyár.
Ezt onnan lehet tudni, hogy már napok óta, éjszakáról-éjszakára lepkéket fogdosok a lakásban. Ami nem egyszerű, mert az embert, koncentrálva, hogy ne nyomja agyon a kis lényt, perifériás látása cserbenhagyja: lépten nyomon nekimegy az ajtófélfának, megfejeli a polcot, leveri a párkányról a virágcserepet. Mire végül nagy nehezen, hímport inhalálva, foglyul ejti. De hiába, mialatt az ablakot kinyitva, széttárja az ideiglenes rabszállítót, hogy a bűnöst berakja az éjszakába, bejön másik három.  Na igen, a természetet űzd ki bár (vas)villával… Aztán, bármennyire vigyázunk is, ott vannak az apró hártyásszárnyúak lenyomatai a jegyzetlapok között, zöldesbarna belüket az előzékekre folyatják, megbújnak a könyvek gerince alatt, kitekeredetten, összezsugorodva, mintha csak tudnák, hogy ősmaradványnak készülnek. Merthogy, és ebben biztos vagyok, ebben nyer célt amúgy értelmetlen haláluk. Így lehet az, hogy késői korok emberei, miközben rekonstruálni próbálják a kétezres évek rovarfaunáját, elnézően csóválják majd hólyagszerű fejüket, hogy, hogy tanult a ezredforduló szórakozott hallgatósága. Hát, legalább értéket mentettek.* 

És ha hirtelen rátelepszik egy moly a ceruza oldalára, és lüktet mint a hamvadó tűz, nézd meg jól, én már látom, kitapintom azt a parányi szívét, és hallom, ez a moly visszhangzik megdermedt üvegmasszában, még nincs veszve minden.
De ez már a reggelről szólt és a következő nyarakról...
 
Ez pedig itt egy előző nyár hordaléka. Már jól besárgult. A nyár is. Olyan szép csigasárgára. Azt hittem. Most meg itt van. Érvényes.

 

 
* Tanulság számotokra: lepkére (vas)villával nem megyünk. Más történetekben gömbvillámra favillával, igen. Javaslat: szúnyogháló (de ennek is megvannak a veszélyei, mert hallottunk már szilveszteri buliról mikor bevidámodva petárdákat dobáltak ki az ablakon, csak ugye ott volt még a szúnyogháló is)

7 komment

Címkék: fény nyár lepke hímpor


A bejegyzés trackback címe:

https://gumipitypang.blog.hu/api/trackback/id/tr4893475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem egy haverom behugyozott egyszer egy ablakon, szúnyoghálón keresztül, egy Péntek este, miközben a család nézte a Dallast. Aztán kijöt a házigazda csíkos gatyában, habzószájjal ordítva és akkor lehetett futni.

A múltkor egy dongó repült be hozzám, a dongók is mennek a fényre keményen. Erre gyorsan rájöttem, mert egyfolytában a csillárnak repült. Aztán kitrükköztem, lekapcsoltam a fényt, a folyosón fölkapcsoltam. akkor kirepült a dongó a folyósóra. Utána fölkapcsoltam a konyhában és lekapcsoltam a folyósón. Nyitva volt a konyhaablak, becsuktam az ajtót, lekapcsoltam a villanyt és a dongó pár perc múlva már nem volt sehol. A denevéres sztorot máskorra hagyom.

Elkészült az új disznós bejegyzés is. jó szórakozást
foldiek.blog.hu/2007/06/12/ujabb_disznosagok
egyszer fika koromban lőttem légpuskával egy ilyen cigánydongót, nem volt nagy dicsőség: ellőttem a szárnyát, aztán meg sírva ragasztgattam neki vissza celluxxal (nem vicc vészhelyzetebn hülye az ember gyereke), aztán mikor láttam már, hogy ebből dongó többé nem lesz a puskatussal akartam agyonverni, de a puha talajban csak tovább zizegett a szegény jószág. mindegy, végül valahogy sikerült átküldenem az örök akácmezőkre. na most végre kiírtamarútvarangyot... na megyek is át szakérteni disznóügyletben
a világmindenség megtapasztálásának illúziójához 150 cm alatt, úgy látszik állattetemeken át vezet az út.

ha meg má' nagyobbak vagyunk?

hmm, legfeljebb leguggolunk!
azért kicsit árnyalnám a képet. (a darázsnak aquamarin szeme volt, és nekem az kellett :)) ez a gyilkolás nekem inkább a légpuska felfedezéséhez kötődik. amivel még később lőttem egy verebet (merthogy a fölnőttek azt mondták, hogy az milyen káros) aztán a szögre akasztottam. azóta is ott lóg, a sarokba vágva a szögön. mi?
ha viszont a szobába bejött egy darázs, és le akarták csapni akkor azt nem engedtem. jelentem, békát nem trancséroztam, nem cigiztettem. ezt már akkor is elítéltem. cserebogarat nem égettem, festékbe nem fullasztottam. még a konyhai svábot sem tapostam agyon, mert azt mondtam joga van az élethez. nagyapám helyeselte az elgondolást, megsimizte a fejem és a búcsúzó nap fényében együtt néztük, ahogy a csótány tovább lavírozik nagymamám lekvárosüvegei között...
sokat finomított a képen a nagyapás szösszenet!
:-))

és mit csináltál a darázsszemmel, he?

az is csak kifakul, mint romantikus női lélek által préselt virágszirom.
hááát... aaazt... beletettem egy Petri-kötetbe. azóta is ott figyel. tényleg. majd nézd meg, a tiédben is ott kell lennie. egészen biztosan.
vagy, ha nincs kedved lapozgatni:
www.sztaki.hu/~blb/irodalom/petri/ismeretlen/napsutottesav.html
nesze
ez nagyon ott volt!

köszi!
süti beállítások módosítása